Röngtat huvudet igår, uttråkad till tusen idag....

Ligger i sängen just nu med en jäkla värk över revbenen, trots ihärdigt intag av alvedon. Hände en liten olycka i förrgår... Svimmade när ja va ute å red på lydur så ramlade av å vaknade upp på marken med revbensbrott å ont lite här å var. Har minnesluckor så kommer inte ihåg nånting hur de gick till. Så va hos läkaren igår å tog massa olika prover å tester, sen fick jag akuttid för att göra datotomografi på huvudet. Dom hittade dock inget konstigt så de va ju jäkligt skönt det iaf! Läkaren trodde att allt beror på att jag är psykiskt trött å utmattad å behöver sova mer å ta det lite lugnt, har ju vart extremt yr i huvudet å trött dom senaste veckorna... det kunde också hänga ihop med den lilla hjärnskakningen ja fick förra helgen, men det är ju svårt å veta å inte lika troligt eftersom att röntgen inte visade någe... Hur som haver så äre vila som gäller nu, å helst inte köra bil på ett tag. Sån jäkla tur att ja inte körde lr någe när de hände, eller att det gick värre än det gjorde, brutna revben å lite skrapsår är ju ändå inte så farligt, kunde ju gått mkt värre. Vet inte alls vad lydur gjorde när ja svimma men han stog iaf breve mig tillsammans med storma när ja vakna, tur att man har trogna djur iaf:)

Har iaf legat i sängen å tagit det lugnt i två dar nu, förutom när ja va till läkaren å röntgen igår då. Hatar verkligen att göra ingenting, har kollat på en säsong av vänner nu men det börjar bli lite tråkigt att ligga still. Men orkar å andra sidan inte röra mig så mkt heller, blir ganska yr när ja reser mig upp å röra på sig överhuvudtaget är inte speciellt skönt just nu. Inte andas heller för den delen, synd bara att man måste göra't...röra på sig behöver man ju af inte göra om man inte vill. 



Även fast jag sover typ halva dagarna är ja fortfarande jättetrött när ja vaknar. Kan ju iaf säga att jag mått bättre... så ska slumra vidare nu! Tjing tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0