Sjuksköterska

Nu va det ett tag sen ja skrev, så kan väl va på sin plats å göra det kanske! Har trixat om lite i bloggen nu, ändrat lite å så... inga stora grejer bara lite småfix, men tänkte ändra lite mer nån annan dag. Hur som haver, mycket som har hänt senaste tiden, för typ en evighet sen (en månad drygt) va jag på hudkurs med Ronja på Nova park, kan bara säga att det kliade typ konstant (överallt) under föreläsningarna om alla jäkla loppor å grejer haha! Vi hade det iaf skitskoj, spelade biljard å köpte oss in på det privatbokade spa:et vilket senare resulterade i att vi hade det helt för oss själva! Vi hade det nog mycket bättre än dom på kursmiddagen, vi offrade nämligen att äta middag för att kunna ligga å slappa i poolerna ;) kul va det! saknar den bruden grymt mycket♥ Sen slutade jag också på kliniken! Väldigt tråkigt, saknar alla roliga människor å även vovvar som jag umgåtts med det senaste året!♥ Det där året gick så himlans fort! Men så äre när man har roligt :) Isabelle slutade två dagar efter mig, så efter det blev vi bjudna på en jättemysig avslutningsmiddag på Antep med alla å fick superfina presenter!


Hur som haver, nånting trist för alltid med sig något gott lr hur brukar det låta?;) I december fick jag reda på att jag kommit in på sjuksköterskeutbildningenSophiahemmets Högskola i Stockholm! En av dom bästa sköterskeutbildningarna i landet så jag var/är superglad! I onsdags va jag på förregistrering, träffade då några av mina framtida klasskamrater, 5 st närmare bestämt. Jäkligt trevliga människor måste jag säga! 70 st kommer vi att vara, men uppdelade i grupper vad jag förstått det som? Får se helt enkelt ;) Verkar i alla fall vara väldigt blandade åldrar, allt från dom som kommer direkt från gymnasiet till dom som rest runt/jobbat/fått barn, så från typ 18-40 skulle jag tippa på, men det är bara roligt!

Nu i veckan som kommer ska vi åka iväg på kollo till ödemarken, närmare bestämt till Hjälmargården i Vingåker! Ligger tydligen mitt ute i ingenstans vid Hjälmaren. Kommer nog bli skitskoj! Kommer va massa lära-känna-varandra-grejer-övningar, grillning, tipspromenad, pub, å sittning såklart! Så förutom massa varma kläder så ska party-kläderna ner!

Har även firat Sara som fyllde 21 den 5 december! Nu är hon i Thailand å lever livet, kunde inte va mer avundsjuk! ;)


Nu ska jag ta å njuta av den sista lediga helgen på länge! Ikväll blire Let's dance här hemma med familjen å imorrn ska jag ta ut bästa pållen på en ridtur å sen tillbringa kvällen hemma hos älsklingen! Anders kompis Robin som är elektriker ska komma förbi å hjälpa han att fixa upp spottarna i taket imorrn, så det blir invigning av dom då efter att ha levt i mörker i typ nio månader (bordslampor å ljus räknas inte!;)


Kommentarer
Postat av: Ronja

Haha, synd att det inte blir någon mer kurs med dig, det var oslagbart ;D Vi måste ses någon gång! Iaf försöka få in någon lucka någon stans ;) Hoppas att allt är bra med dig! <3

2011-01-17 @ 13:00:14
Postat av: Linda

Det får vi absolut göra :D tänkte komma förbi kliniken någon dag också när jag har tid :) vilka dar går du i skolan nu? :) <3

2011-01-17 @ 21:30:12
URL: http://linxx.blogg.se/
Postat av: Ronja

det får du verkligen ta att göra :)) jag går som vanligt i skolan torsdag-fredag än så länge :) men efter idag kommer jag inte vara på kliniken förs en månad ungefär.. har körkortet och så som jag ska fixa :) <3

2011-01-19 @ 15:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0