Genom kräftstjärtens kärlek till spadet, en blandning av dill och salt.....


I morse va jag, pappa å Jesper å tog upp kräftburar som dom va å la i sent igårkväll. Blev några stycken iaf! Men flera va för små så dom fick hopppa tillbax i plurret :) Så inom snar framtid blire Flodkräftor att förtära, kokade dom för nån timme sen, så kul å se när dom blir röda hehe. Dock gillar jag inte kräftor så värst... men har inte smakat dom från Bornan nångång faktiskt så vi får se. Det är nog en anna sak är dom man köper i affär i alla fall.

Sen ska vi eventuellt ut till gamla grisslehamn senare å rycka lite mer strömming, behövs som bete så vi kan lägga ut fler kräftburar. Men först ska herr wall komma med allt nyskördat hö. typ 150 stora vita balar...


Kräftan i mitt hjärta
för dig vill jag skåla ännu
Kokad till rödaktig fägnad
flodernas kung är du

Av skaldjur jag känner i världen
är du det djur som fått allt
Genom kräftstjärtens kärlek till spadet
en blandning av dill och salt









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0