Pulsmätare och kladdkaka

Idag har jag tränat Lydur, blev en ganska lugn lunchtur ut i skogen i det fina vädret, så himla varmt å skönt! Sen har vi vattentränat Tina och Hördur, använde pulsmätare för första gången idag å det gick finemang! Man fäster liksom som en band runt hästens mage å på vänster sida, alltså där hjärtat sitter finns det nån slags grej som känner av hjärtats frekvens som sen visas på en klocka man själv har på handen. Den har typ tusen olika funktioner å verkar jätte avancerad... men man lär sig väl :) Idag används ju pulsklockor mest inom idrotten på människosidan, men det har även börjat användas av ryttare som tävlar i distansritt. Så vi har lånat hem en på prov ett tag. Imorrn ska vi kolla vilopulsen på alla hästarna, å några dar framöver, kan variera lite beroende på om det är morgon/kväll så får försöka ta när dom är som lugnast å minst exalterade över att få mat eller gå ut ;)




Har hunnit med att baka en god kladdkaka idag också! Använde hjärt-formen som jag fick av Sara när jag fyllde år :) Å när jag spanade upp ett recept i min kladdkakebok så hette det just "Saras bästa kladdkaka" :) Fast använde laktosfritt smör...






Kommentarer
Postat av: sara

haha va passande namn :) vart den god?

2010-10-01 @ 09:58:53
Postat av: Linda

jeees ;)

2010-10-01 @ 15:05:16
URL: http://linxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0